måndag 13 december 2010

Vårens kollektion från Deichmann




Vårens kollektion från Deichmann består bland annat av pumps, stövlar, gubbskor, loafers med mera.

Färgskalan går i naturens toner som beige, brun och svart men med inslag av färgen blå, och med detaljer som nitar, remmar, spännen, höga klackar kontra wedgeklacken.
Priserna ligger mellan 229 kr till 449 kr
och skorna kommer in i butik allteftersom från och med februari 2011.

Deichmann finns idag representerade med ett 30-tal butiker
i Sverige och fler är planerade 2011.




Med omkring 2 200 butiker och 25 000 medarbetare i 14 länder är Deichmann både i Tyskland och i Europa ledande på marknaden. Under namnet Deichmann har kedjan butiker i Tyskland, Österrike, Storbritannien, Danmark, Polen, Sverige, Slovakien, Ungern, Tjeckien, Slovenien och Turkiet. Dessutom finns gruppen representerad i Schweiz (Dosenbach/Ochsner/Ochsner Sport), i Nederländerna (van Haren) och i USA (Rack Room Shoes/Off Broadway).

Omkring hälften av sin försäljning har Deichmann via sina över 1 000 butiker i Tyskland. Ungefär var femte sko som säljs i Tyskland kommer från Deichmann.

Deichmann grundades 1913 i den tyska industristaden Essen. Grundaren, Heinrich Deichmann, ägde en enda skoaffär när han dog 1940. Hans son, Dr.Heinz-Horst Deichmann studerade först medicin och praktiserade sedan som läkare, men bedrev föräldrarnas verksamhet vidare vid sidan om och öppnade redan då nya butiker. 1956 föll hans slutgiltiga val på yrket som skoförsäljare. Med honom började familjeföretagets framgångshistoria och expansion. Trots detta fann Deichmann även tid till att engagera sig för människor i nöd, både i hem- och utlandet. Efter kriget hjälpte han till att bekämpa hemlösheten i Tyskland och på senare år engagerar han sig med sin hjälporganisation "wortundtat" för de fattiga i Indien och Afrika.
2006 firade Dr.Deichmann sin åttionde födelsedag. En börsintroduktion eller tillväxt som finansieras med lånat kapital har han alltid avslagit för att bevara företagets oberoende. Att ingenting ändras i denna strategi ser den tredje generationen till. Heinrich Deichmann, som har samma namn som sin farfar, är 44 år gammal. Han är ordförande i företagsledningen sedan 1999 och driver den internationella expansionen framåt.

Follow EXKLUSIV VARDAG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar