onsdag 24 juni 2009

Godnattvisa, gissa härkomst?

En visa jag sjungit för barnen sedan de var små. En sång av kärlek med baktanke. Idag fick jag ta den igen, trots att lille killen nu är sex. Men mysigt och värmande.

Vet ni vart den kommer ifrån? 

"Tänk, om allt som händer, tecknas ner i hjärtats bok.  
Som en väv utav legender,  som en bild av vår historia.  
Om allt du undrar, allt du drömmer,  
allt som du i hjärtat gömmer,  
gick att läsa som en saga då skulle du förstå.  
Ja jag ser, att du ler.  
Ler mot barnet som ännu inom dig bor,  
men sagan kan va' sannare än du tror"

Underbar är den iallfall - tycker vi...





Follow EXKLUSIV VARDAG

4 kommentarer:

  1. Men jösses, är inte det från Toffelhjältarna eller Solstollarna??? Den sitter liksom någonstans i bakhuvudet.

    Jooo, måste vara Solstollarna - Skåning där.

    SvaraRadera
  2. Ps. Din blogg hatar mig..... försöker slänga ut mig hela tiden :-(

    SvaraRadera
  3. Men vad konstigt att det strular för dig på min blogg, ska kolla vidare på det...

    Och så rätt du har, det är Toffelhjältarna, helt underbar är den :-)

    SvaraRadera
  4. jag som var en trogen tittare av programmet har helt missat låten. blir så nyfiken på melodin.
    här har jag alltid alltid sjungit Evelina av Peter LeMarc för dottern, både vid sovdags o som tröst. Nu är hon 12 så allt är pinsamt men ibland nynnar jag den lite tyst när hon är med iaf..
    För sonen är det Nu i ro, slumra in..... eller basic Blinka lilla stjärna.
    Sjunga gör jag alltid hur som helst!
    Natti natti!

    SvaraRadera