fredag 20 augusti 2010

Ur en underbar bröllopsdag

Härliga fredag! Och inte vilken fredag som helst. Utan en firande bröllopsdag. För fem år sedan sa vi minsann JA till varandra. Det JA som jag följer flera brudpar denna sommaren till. Lika härligt som det var för oss för de fem år sedan. En dag med mysig frukost med barnen. Fix och trix och goá gamla arbetskamrater kom på fika. Alltid lika kul att se de och är så glad att vi håller kontakten fortfarande.

Som vi alltid gör, for vi till "puben" för god mat och vin. Härligt mysigt att bara sitta, prata och bli uppassad, vi fyra. Fast när kvällen är ung for vi till goá vänner på spontanitet och lite vin och umgänge. Lika trevligt som alltid.

Maken min fick finaste namnhalsbandet med barnens namn i lädersnodd. Lyckliga han att kunna bära barnen så nära och nöjd och glad var han. Jag fick en ljuvlig doft från Chanel som jag önskat mig så. Han fick känna av sin riktigt dåliga franska i affären för att lösa det. Men det gjorde han. Och sist men inte minst... de sötaste barnen där är... hade lagt ihopa från egna pengar... smusslat och fixat på eget bevåg... en sjal till maken och en fin top till mig från vår lokala MQ butik. -Det var ni värda... sa de i kör. Goáste ungar! Man blir ju rörd!

Nu laddar jag för ännu en bröllopsplåtning imorrn. Härligt att känna deras spänning. Den spänning som jag själv hade för fem år sedan. Njutbart!

Follow EXKLUSIV VARDAG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar