tisdag 23 juni 2009

Soligt solsken och värme

Dagen idag har väl varit ljuvlig... egentligen drömmer man om att få sitta i trädgården. Njuta sol och bara fika hela dagen lång. Men ack, man får snällt invänta semestern och jobba på ett tag till. Och idag har jag minsann jobbat... stress på högnivå mot morgondagens deadline. Men kul samtidigt så man ska ju inte klaga. 

Kvällen bjöd på egentid med fix man aldrig hinner medan man och barn begav sig mot solig crossbana. Provade på Pilates på gymmet, ljuvligt att få känna sin egen styrka. Att låta kroppen jobba naturligt och på rätt sätt. Nått jag kommer prova igen. Definitivt. Välmående på hög nivå. Sen var det soffmys med barn som idag fick tidsdispans för att se det som inleder sommaren. Programmet som ger en snar semesterkänsla. Jo jag menar all-sång på skansen, det är en favorit hos oss. Och inte minst för lillekillen att Måns var med idag. Det var jubel på vardagsrumsgolvet. 

Nattade barn och vattnade blommor utomhus. Beskådade min klematis som snart slår ut. Vit och fin kommer den bli. Längtar redan. Denna dag känns bra för kropp och själ, mumsar en bit choklad för välmåendet och tar nya tag mot morgondagen...





Follow EXKLUSIV VARDAG

1 kommentar:

  1. och jag missade premiären! skandal... det är ju sommar i ett nötskal. o så morden i midsomer direkt efter.
    Härligt!

    Men jag spelar in deckaren o spar till en kväll när dagen inte började 04.20. ;-)
    God natt!

    SvaraRadera