fredag 8 maj 2009

Gott i gott fredag

Underbara dag. Alla ser vi fram emot fredagen med höga förväntningar. Att känna ledigheten närma sig. Dagen i veckan som blomstrar mest. Oavsett vad. Min har bestått av blandat gott och fortlöper säkert lika väl resterande. Fram till nu har bestått av timmar i arbetsanda. Plåtning på välkänd adress och en vitlöksdoftande falaffel. Två moment som gjort dagen god. I röd molly och ballerina känner jag en doft av solen och våren igen. Tror den gömmer sig bakom nånstans. Redo att komma fram när vi bäst behöver. Snart beger sig mitt inhyrda flygplan. Mot hemmamål för att känna ledighet. En kommande helg av delade familjeförhållande. En stolt son och stolt pappa ska på egna äventyr. Att längta till söndag när familjen är komplett igen. Men innan dess ska jag bocka av lite annat. Stående på min alldeles egna att-göra lista... Saker som gör mig glad!

2 kommentarer:

  1. Saker som får en att må bra är viktigt!!
    Hoppas du får en underbar helg!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, fredag är lyxens dag, för man har ledigheten framför sig! Lite sol bara så finns inget mer att önska! Mycket nyfiken på vad du ska göra! Kram Johanna

    SvaraRadera