torsdag 19 augusti 2010

Ur dagens torsdag

Sötaste barnen fick till det att leka. Äntligen. Lyckliga och lekande hela dagen lång. Liten kille och liten tjej som fann varandra vid ett års ålder njuter fortfarande i varandras sällskap. Det är så härligt att se. Nu går de inte på samma skola och ändå håller kontakten i. Och de leker lika bra. Generade lyssnade på samma låt om och om igen där texten lyder... " ska vi bli ihop du och jag" och båda fnissar. Härliga goá ungar!

Fixat ryggsäckar och gympapåsar, pennskrin och annat. Barnen är redo för tisdagens skolstart. Och lite lugnare är jag efter all kommande förändring på skolan. Känns lite bättre redan nu.

Kvällens möte med blivande brudpar var härligt på ett trevligt ställe som för mig blir nytt till plåtning. Men ser möjligheterna och oj vad bra det kan bli där. Längtar redan! Avslutade dagen med väninna på kaffe och höstprovning och shopping gav denna dagen ett härligt avslut när man inte setts på hela semestern.

Så nu tror jag minsann att datorn stängs ner för denna dagen och tänker tillbaka fem år. För fem år sedan la jag mig med pirr i magen. För imorrn, imorrn firar vi fem-årig bröllopsdag!

Follow EXKLUSIV VARDAG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar