fredag 12 februari 2010

Undersökning - placering i syskonskaran

Häromdagen kom vi in i en härlig diskussion. Syskonskara. Vart är man placerad i en syskonskara? Ofta är det en storebror och lillasyster som finner varandra. En stora syster och en lillebror som blir kära. Inte i samma familj då utan sett uteifrån.

Kul att veta om det stämmer?
Vart är du i syskonskaran och vart är din partner?

Hos oss stämmer det iallafall, 
jag är en stora syster och min make en lillebror.

Lustigt är det!

Follow EXKLUSIV VARDAG

12 kommentarer:

  1. Hos oss stämmer det också. Jag är också en stora syster och min man en lillebror. Har hört detta innan och det verkar stämma

    SvaraRadera
  2. jag är också lillasyster gift med en storebror. Tror 9/10 pojkvänner genom åren också varit storebror! Det är ingen annan som orkar med en lillasyster tror jag....

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Jepp, är storasyster som är gift med en lillebror. Intressant det där faktiskt....

    SvaraRadera
  4. Hej,
    Tänker tillbaka och ser att jag har fastnat för lillebror. Själv är jag lillasyster. Kanske därför som det inte har hållit? Hm, får tänka på det i fortsättningen.
    //AnnaCarin

    SvaraRadera
  5. och jag är en lillasyster, gift med en store bror. Lustigt värre. /Sandra

    SvaraRadera
  6. Räknas mittimellan? :p Jag är lillasyster och sambo med ett mellanbror :)

    SvaraRadera
  7. Jag och min make är båda äldsta barnet, dvs storasyster och storebror som funnit varandra. Vi är ganska starka individer som gillar att ta plats;D Vi gillar att vi är ganska jämlika i vår relation och vi har rejäla dunster men älskar varandra i nöd och lust. SÅ HOS OSS STÄMMER DET INTE. Men bland våra bekanta stämmer detta ganska väl....lustigt (fast ganska naturligt egentligen).
    KRAM

    SvaraRadera
  8. hihi vad roligt! Vi båda är äldst
    och nu när jag läser OM holics kommentar skulle jag eg kunna ta och kopiera den rätt av faktiskt.. Oj vad läskigt haha :D

    SvaraRadera
  9. Jag är lillasyster och min man är storebror :-).

    SvaraRadera
  10. Vi är äldst båda två. Skulle också kunna skrivit ungefär som Odd Molly-holic! ;-)

    SvaraRadera
  11. Vilken kul grej! En sak jag aldrig tänkt på. Jag är stora syster och min sambo en lillebror så det stämmer även här. Trevlig helg. kram Anna

    SvaraRadera
  12. Stämmer här med: storasyster gift med lillebror. Min lillasyster däremot är gift med en storebror!!!

    SvaraRadera