torsdag 17 september 2009

Bristande kvalitet-diskussioner

Det diskuteras lite här och var om bristande kvalitet. Massproduktion eller inte. Så trist när det kommer till sin spets att många nu börjar bli irriterade av felaktigheter och bristningar.

Själv beställde jag en T88 smock, grey från en svensk webbshop. Bandet sitter inte bra i ryggen och efter alla diskussioner kontaktade jag de jag beställt ifrån och mitt erbjudande var 10% i rabatt och inget mer. Alltid något men tycker det kan kännas i underkant. Vill inte skicka i retur när den inte är så lätt att få tag på i min storlek.

Däremot kan man nu läsa på juniforms blogg vilken fantastisk service hon tillhandahåller. 
Och fler webbshoppar erbjuder samma goda service.

I många bloggar kan man läsa hur man reagerat och bra inlägg finns bl a hos Katinka, mollyflickanoddmollyholic och sunblizz.

Så trist när det blir såhär, undrar om Odd Molly själv reagerar. Hur de tänker. Nja det lär vi väl inte få veta uppenbarligen.

Hur har det gått för er andra, vilka kompensationer har ni fått?





Follow EXKLUSIV VARDAG

6 kommentarer:

  1. Folkart 20% också.
    Men jag tycker Odd Molly borde dra tillbaka alla dessa plagg. Så gör stora seriösa företag när fabrikationsfel uppstått. Bandet är ju inte heller av deras vanliga kvalitet så hur vet vi att det håller efter en lagning av oss själva/sömmerska?

    Har t o m hört att detta problem var känt redan innan kläderna kom ut i butik o är det sant är det skandal!

    KRam på dig o kräv 10 % till eller ett återköp!

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jag ska få 20% på min klänning. Jag ringde till Kålle&Ada, butik i Gbg. De ringde till Odd Molly och ringde sedan tillbaka till mig. De 20% ska gå till en sömmerska, men min mamma är duktig på att sy så jag behåller de 20%.

    Ps. det är inte butiken som ska stå för felet det är OM.

    SvaraRadera
  3. hej!

    jag kommer att få tillbaka 20% av Juniform och det tycker jag att du också ska ha! Kontakta dem igen och stå på dig!

    SvaraRadera
  4. Jag har kontaktat Folk Art deär jag köpte min T88, mitt band sitter där det ska men jag får 20% det var helt självklart för de att lämna den rabatten. De är verkligen supertrevliga och serviceminded på Folk Art!!
    Ska kontakta butiken jag köpte min Check Me av också och höra med de om kompensation. Inte heller på min Check har bandet släppt men jag skulle vilja lämna in i förebyggande syfte som OM rekommenderar att man gör...

    SvaraRadera
  5. Jag mailade Folkart i går kväll ang. min T88 och en timme senare fick jag svar att jag självklart fick 20%. Superbra service tycker jag!//Carolina

    SvaraRadera
  6. Jag hade en livealot almost black som gick sönder bak i ryggen vid blombroderierna och fram vid odd molly lappen. Det såg ut som om jag hade slagits m en katt el nåt. Jag tvättar alltid i tvättpåse och i 30 gr. Jag gick tillb till OM butiken och de böt ut den direkt mot en ny. Jag köpte den i maj och har väl anv den 5 ggr. Vad händer m kvaliteten? Jag har 4 light cotton emb. tre av dem släpper i broderierna fram på insidan. =(

    SvaraRadera