söndag 19 juli 2009

Söndag inleder sista semesterveckan

Så var det söndag igen. En dag med värme fast utan sol. Båda barn på vift och man och jag passar på att.... handla mat, ja roligare än så var det inte. Fast det fick vi ordnat och en god fika på det. Glada barn kom hem från sina äventyr och alla fick vi väl gott belönas med en glass. Lite trädgårdsfix när solen lös och en avslutande grillning. God mat och mys. Alla njuter vi av ledighet. En vecka kvar av denna omgångens semester sen är det tillbaka till allvaret igen. Men män och barn har sin lång långa ledighet att njuta vidare på. Fast min tid kommer ju igen, det vet jag ju... Och lite sol har vi ju alla blivit lovade denna veckan, det är ju en exklusivitet av högsta grad.

Idag bars min nya älskade molly kofta när kylan kom fram men när den försvann kläddes jag ju såklart av en top för att känna en mollykänsla iallfall. Nödvändigt ont!

Imorrn blir en trevlig morgondag som ska inledas av eventuella fruktansvärda utgifter. Mannen bet av sin tand i dag och ska jour till tandläkaren. Känns inte som det kommer bli en billig fm men men, sånt som händer kan man väl säga.

Nu bjuder soffan på slapp, man måste suga ut musten ur all ledighet iallafall... 






Follow EXKLUSIV VARDAG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar