söndag 7 juni 2009

Inspiration, fika och regn

En dag bestående av lugn. Inköpt ros stående på köksbord. Denna för att minnas. Ger minne åt mamma och moster. En blomma bara för dem. Vet att de är tillsammans. Sitter på ett moln, dinglar med benen och dricker kaffe. De njuter av friheten. Tittar ner på oss här nere. Ger oss styrka att gå vidare. Det känner jag iallafall att de gör. En skön känsla.

Så denna dag har jag känt mig ganska stark. Insett återigen. Att man måste ta tillvara på dagen. På bästa vis. Idag har jag gjort det. Solen lös med sin frånvaro men det ger innetid som också är nödvändigt. Inspirerande hos Ullis med härliga inredningsprylar över god fika. Hembakat och kaffe är väl exklusiviteter om något. Inköpt två fina ljuslyktor för utomhus. Att sticka i marken och få lysa upp mörkret. Ljuvligt med ljus. Det kan man aldrig få för mycket av. Njutbar middag fick avsluta dagen och inleda ny vecka. Ny vecka bestående av mycket och bra. Men det är sen och inte nu, därför stannar jag upp igen. Sitter i min soffa och känner att denna dagen är bra. Ingen vet ju hur morgondagen ser ut. Det återstår och se...





Follow EXKLUSIV VARDAG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar