måndag 1 juni 2009

Eländes sjukdomar

Idag fick man åter igen en kalldusch. Ännu en insikt att man verkligen ska se om sin vardag. Sina positiva tankar och få dem att stanna. En hårt drabbad familj av Sveriges sk folksjukdom. Det som varvarannan drabbas av. Ja ni förstår ju själv. Cancer. Vår familj är nog mer drabbad än nån annan. Det gör ju att man måste stanna upp. Ta vara på alla ögonblick. Inse att morgondagen kan se helt annorlunda ut. Sug ut det bästa där finns. På 7,5 år har många lämnat denna jord från oss. Mamma och moster, mormor och morfar. Och mannens faster och min farbror. Alla i cancer. Orkar man bära mer på sina axlar? Det är frågan. På så kort tid. Som om inte det var nog så är min andra moster jättesjuk. Illa illa är det. Men skönt att idag få prata med henne. Höra hennes röst. Och få säga att mina tankar är hos henne. Hela tiden. Men ont i magen fick man igen. Har haft det tillräckligt av oro för alla. Och nu är min oro hos dem, familjen som nu går igenom det elände jag själv gick igenom. För inte så längesedan... 





Follow EXKLUSIV VARDAG

1 kommentar:

  1. Jag vet egentligen inte vad man ska säga. Det är så hemskt. Måste kännas så orättvist när så många i en familj blir drabbade. Att en blir sjuk är illa nog.
    Tänker på dig och hoppas att du på något sätt finner energi och kan njuta av livet.
    Kramar från Jenny

    SvaraRadera