tisdag 5 maj 2009

Att inse och ta vara på stunden

Givande dag. En tisdag med viktigheter. Nytt arbetsredskap är beställt. En glad stjäl är jag. Hela jag. Även den gäst som finns i mitt inre som idag fick chansen att tala om att den är där. Den är glad och känner. Tar vara på stunden och njuter. Ser sig om och stannar upp. Idag är idag och imorrn kan se helt annorlunda ut. Ett konstaterande i givande samtal. Gav mig mer förhoppningar. Men gav mig inblick i att gästen är där för att stanna. Kallas kroniskt. Men med välmående och en postitiv syn. På framtiden. Då kan gästen stanna. Om den bara sköter sig. Som jag vill. Efter mina regler. Men det verkar den göra. Därför njuter jag igen. Och inser och ser mig om på vilket fantastiskt liv jag har. Stanna upp alla - carpe diem! Det är värt det!

2 kommentarer:

  1. Du är en fantastiskt kvinna... Stark, vacker och med en otrolig förmåga att utrycka dig!!! Jag är glad att du finns i mitt liv!!! Önskar bara att det hade varit mer!!! :-)

    SvaraRadera
  2. Du är så duktig på att uttrycka dig ( Ja mycket annat med givetvis ;0)
    Absolut är det Carpe Diem som gäller utan tvekan..
    En bra dag önskar jag dig..
    Kram Cilla

    SvaraRadera